martes, 12 de octubre de 2010

introducció sobre el blog

Dia 12 d’octubre de 2010.
A una setmana del meu pròxim viatge al centre d’Europa he decidit crear un espai de comunicació social i divulgació de cada un dels indrets que vaig visitant.
El meu propòsit no és ni molt manco crear o escriure una guia de viatges on s’especifiquen els millors llocs turístics, hotels, restaurants, platges, etc.... destinats als rodamóns independents??... que intenten així sortir dels paquets turístics dels grans touroperadors, sinó la meva intenció és donar una visió més humana dels itineraris que s’exposaran en el decurs del present blog i que sense dubte pot arribar a ser una eina valuosa per confeccionar rutes alternatives amb els corresponents avantatges i desavantatges vistes d’un humil viatger. 
Amb la parcialitat de la meva opinió... intentaré narrar amb toc de simpatia si escau i intercalant imatges, cada un dels paisatges, ciutats, pobles, cultures, nacions, famílies o persones que toparé al llarg del meu recorregut.... i que ja us puc avançar que estarà basada  especialment en el continent sud-americà, el qual ha enganxat el meu especial interès.
Fins ara he viatjat per nombrosos països d’Europa arribant a Islàndia, així com alguns països de l’Europa de l’Est, com Polònia o Romania (he tingut l’oportunitat de visitar-la dues vegades i me sent profundament atret per la seva autenticitat)..  També he tingut l’ocasió de viatjar per Iran, La índia, Egipte, Marroc, Senegal, Grenlàndia, Cuba, Perú, Equador, Bolívia, Xile, Argentina, etc... etc....
En quant al mosaic  cultural i lingüístic de la península ibèrica convida al seu descobriment, així com per part dels poders polítics i socials al seu respecte i preservació....
La meva llengua vehicular d’expressió d’aquest blog serà la pròpia, és a dir, la catalana, la qual circumstància no involucra fanatisme ni rebuig a altres llengües, a l’inrevés us donarà l’oportunitat de rebre una altra visió de percebre el món, tenint en compte la cultura enquistada en la meva persona basada en la tranquil·litat o del pensament típic i tòpic mallorquí del “ja faré un pensament” o “ja et diré coses”. En tot cas, sempre em podeu escriure en les vostre llengües pròpies “portuguès, castellà, francès, italià o anglès,  les quals almanco us poc respondre encara que sigui senzillament en algunes d’elles.
Les meves properes sortides:
-          19 d’octubre de 2010: Bratislava- Budapest (4 dies)
-          26 d’octubre de 2010: Oviedo- Ourense ( 6 dies)
-          4 de novembre de 1010: Brasil (26 dies)

2 comentarios:

  1. Buen viaje Dani!! un abrazo desde la vieja Híspalis

    ResponderEliminar
  2. Gracias Juanma! Supongo que este año he tenido sesión doble. A veces pienso que tendría que tranquilizarme un poco. Mi casa, mi familia, mis amigos, mis libros y mi huerto.... mi aceite de oliva y mis tomátes exquisitos. Tambíen los echo de menos... pero viajar es un descubrimiento, es abrirte fronteras y como no... aprender la soledad de la vida, a veces ignorada por la rutina diaria.

    ResponderEliminar